Zoeken

SINDS 1948 EEN STERKE PARTNER VOOR STYLISTEN

1920
OPRICHTER:
ERICH DOTTER

Een ondernemer – geen familieband met de kappersindustrie

Visie: een onderneming opbouwen die zich exclusief focust 

op de kapper als partner

1948
START: OPRICHTING
GOLDWELL FABRIEK

Oprichting van de chemische fabriek door Hans Erich Dotter:

tot de dag van vandaag ligt de focus op de productie en verkoop van haarcosmetica, exclusief voor de kapper

 

Filosofie: kappersexclusief, vooruitstrevend, effectief en toch mild

1948
EERSTE PRODUCT:
GOLDWELL IDEAL

Eerste Goldwell product

 

Innovatieve koude permanent – gebaseerd op thioglycolzuurtechnologie, die een permanentbehandeling bij kamertemperatuur mogelijk maakt (makkelijker voor zowel kapper als klant) 

1956
GROEI – UITBREIDING VAN HET ASSORTIMENT I:
SHAMPOO DOSEERSYSTEEM

Eerste uitbreiding van het Goldwell assortiment – verzorging

 

Eerste Goldwell shampoo doseersysteem voor zuinig doseren en professioneel werken

1956
GROEI – UITBREIDING VAN HET ASSORTIMENT II:
SPRÜHGOLD

Uitbreiding van het assortiment – styling

 

Dé Goldwell salon haarspray in Duitsland met een nieuwe, vooruitstrevende aerosol technologie > werd met z'n uitzonderlijke prestatie de Nummer 1 salon haarspray in Duitsland en is dat nog steeds 

1958
EERSTE GEOGRAFISCHE UITBRREIDING
GROOT-BRITTANNIË

Eerste uitbreiding van het bedrijfsmodel buiten Duitsland

1971
GROEI – UITBREIDING VAN HET ASSORTIMENT III:
TOPMODEL (1971) / TOPCHIC (1974)

Uitbreiding van het assortiment – permanente haarkleur

Goldwell’s aanbod om de behoeften van kappers in de ontwikkelde nieuwe kleurmarkt te vervullen

1976
GROEI – DANKZIJ INNOVATIE:
BIO-FORM

Goldwell’s eerste schuimpermanent met “Airboy” applicator, mild voor haar en hoofdhuid


Nu nog steeds op de markt als Topform


Een van de grootste succesverhalen van Goldwell

1976
GROEI – DANKZIJ INNOVATIE:
BIOLIFE

Eerste kappersexclusieve verzorgings- en stylingserie van Goldwell

1976
GROEI – DANKZIJ INNOVATIE:
TRENDLINE

Eerste complete stylingserie van de Goldwell

1978
GROEI – DANKZIJ INNOVATIE:
TOPCHIC DEPOT SYSTEM

Het eerste kleur en lotion Depot Systeem voor nauwkeurig en aangenaam mengen van de kleur en 100% betrouwbare resultaten


Unieke Colormat – voor eenvoudig, betrouwbaar en schoon opbrengen van de kleur – uitzonderlijk, nu nog steeds

1979
GEOGRAFISCHE UITBREIDING
NOORD-AMERIKA

Markttoegang via groothandel


1. Canada 1979 – als testmarkt voor Noord-Amerika


2. VS 1982

1981

COLORATION COMPUTER

Toonaangevend dankzij nieuwe technologie – de computer voor haardiagnose omvat alle Goldwell kleurservices in de salon


Voor betrouwbare resultaten met maximale haarverzorging (> 70.000 recepten)

1983
GEOGRAFISCHE UITBREIDING
AUSTRALIË

1984
GROEI
KERASILK

Uiterst effectieve haarverzorgingsserie – 'Voor haar als zijde'

1986
GROEI – DANKZIJ INNOVATIE:
COLORANCE

Goldwell's eerste oxidatieve, intensieve kleuring (pH 6.8)

3 nieuwe Colorance Salon Serivces: Color Balancing, Color Perming, Mini Coloring

1988
GROEI – DANKZIJ INNOVATIE:
LE COIFFEUR

Eerste Goldwell haarverzorgingsserie met co-branding van de kapsalon voor klantenbinding

1989

PARTNERSCHAP MET KAO 75% (1989), 100% (1994)

Hans Erich Dotter: keuze van Kao als partner op basis van ...
1. gemeenschappelijke waardes
2. Kao's belofte om de kappersexclusiviteit te behouden

Kao: keuze van Goldwell op basis van ...
1. gemeenschappelijke waardes
2. professionele haarexpertise

1989
GEOGRAFISCHE UITBREIDING
AZIË

1992
GROEI – DANKZIJ INNOVATIE:
OXYCUR PLATIN DUSTFREE

Eerste stuifvrije blondeerpoeder in de markt (Goldwell patent)

Opvolger van Goldwell's eerste blondering Oxycur Platin, die in 1970 op de markt kwam

1992

PRO SKIN

High class premium skincare line from Goldwell

1995
GROEI DANKZIJ INNOVATIE:
DEFINITION

Global care brand with patented fruit acid technology

2001
GROEI – DANKZIJ INNOVATIE:
ELUMEN

Baanbrekende innovatie met nieuwe technologie (Kao patent)

Goldwell’s expertkleur – grote stijging van Goldwell's imago

2004
STIJGING IMAGO:
TREND ZOOM / COLOR ZOOM

Introductie van Goldwell’s belangrijkste communicatie- en imagotool


2004: Trend Zoom Collection


2007: Trend Zoom Challenge kapperswedstrijd


2010: herintroductie concept als 'Color Zoom' voor nog meer focus op de 'kleurexpertise'

2005 - 2006
GROEI – DANKZIJ INNOVATIE:
GOLDWELL STYLING (LATER STYLESIGN)

Goldwell’s wereldwijde stylingserie met Kao technologie (elastomeer)

2009
GROEI – DANKZIJ INNOVATIE:
SILKLIFT

Sterke en heldere ontkleuring en optimale mildheid

2012
GROEI – DANKZIJ INNOVATIE:
NECTAYA

'Voedende ammoniakvrije permanente haarkleur' met innovatieve Kao technologie. Profiteert van grote trend bij consumenten: 'milde kleurservice' 

2013
GROEI – DANKZIJ INNOVATIE:
NEW KERASILK

De eerste individueel af te stemmen, lang houdbare Keratin Treatment Service van Goldwell met verzorgingsprogramma voor thuis

2014
NIEUWE INTERPRETATIE VAN DE FILOSOFIE:
WE THINK STYLIST

Merk-herpositionering met nieuwe strategie en communicatie


Focus op 'duurzame waarde-ontwikkeling in de salon door nauw partnerschap'